Sunday, January 22, 2017

Teknik Forex H4

Bismillah. Saya berniat nak partager bagaimana nak ukur panjang tendance guna tf H4 .. Saya dah guna lama dah cara ini. Saya simpan2. Tapi kali dans le saya dedahkan .. kaedah mudah tapi berksan. Rasanya taka ada gunanya saya pendamkan ilmu yg berguna hanya utk diri saya sahaja tanpa beritahu org lain..ohhh. Sungguh kejam. Maafkan saya. Saya insaf. Étape par étape ok. Saya beri satu ni dulu .. dans le tableau eu H4 kat chart ni saya letak 2 zigzak. (1) réglage std (12,5,3) - warna biru. (2) réglage modifié (5,3,1) - warna merah putus2. Maka jadilah spt diatas .. mula2. Ohh katakan. Point d) hujung trend yg lepas. Ok ini contoh Ya .. tengok zikzak biru vague sblm. Ok saya marquage dgn (b). Contohnya .. kemudian point cari sebelum yg paling dekat bagi zikzag merah dgn syarat point musti lbh rendah supaya kita bouleh buat satu garis tendance. Saya tanda (a). Dan saya buat ligne de tendance .. tengok harga brekout trendline. Saya tanda dgn (c) .. saya ukur panjang d sampai c. Maka cible saya sama panjangnya iaitu e. Utk mudah keja saya. Saya guna fibo. 0,50,100. 50 letak kat break out iaitu c .. maka terjadilah spt diatas..dari configuration ini saya akan tahu sesuatu tendance itu sudah berakir atau belum bagi saya memudahkan de négociation. Harap ilmu ini sangat berguna. Klu suka boleh kongsi dgn yg lain. Maafkan saya. Jumpa lagi di poste yg lain. Sekian..Mari swing dgn H4 Bismillah. Bermula tf H4 ini sesuai utk yg swing. maksud swing dgn h4 ini adalah kamu tenir sampai 1 atau 2 minggu lamanya. Kaedah ini juga sesuai utk sapa yg principal guna kv33t intraday sebagai panduan utk kamu négocier utk masuk sesuatu post dgn yakin. Saya, mecari2, google, tapi, tak, ada, satu, pun, yg, ikhlas, atau, mahu, menulis, kaedah, in, secara, detail. Munkin, simpleka, tahu, tapi, simpan2, ilmu, utk, diri, sendiri. Bagi saya itu satu kerugian kerana ilmu itu tak dapat dimanfaatkan utk semua org. maka saya terpanggil utk menulis dlm blog dan partager utk semua org. Agar sesiapa et dapat faham maksud ilmu ini. Akan berfada utk diri mereka Saya tidak minta apa2. Yg saya harapkan tuhan merestui maksud tujuan in .. ok kita mula kamu nak négocier guna h4 kan. Maka bukalah tableau h4. Hein. Tak ada sapa nok rekemenkan aku mak nous cun ker .. ini tableau h4. Aduhh. Nak commerce gi mana ini pak. Mo vendre ko acheter ini pak sakit kepala ku. . Klu graphique kosong aje mcm ni. Macam org mabuk tutup mata pandu kereta. Habis dilanggar. Main bedal ajo..last2 masuk parit. Pasti emc .. ok. Dari tableau kosong kita bermula. Kita tandakan tendance sebelum dgn AB lihat diagram atas .. dgn bantuan zigzak. Lt --- ada aku, terang, kat, bab, sebelum, utk, setting, dio..ko, tengok, la sana, yo .., kita buat, ligne de tendance, kemudian, tarik, fibo, 50 kat, Cible kat f (100) sampai f TP kita. ferme tout. Ya kamu tentu vendre kat B. tadi. Tenir sampai f. Mmg lumayan ya .. Di f. Kamu masuk acheter. Dan tenir .. oh ya sebelum itu tanda TP kita seterusnya. Tp1 - ambil snr kat d. Tp2 --- kat breakout..tp3 - kat snr seterusnya. Marquer point2 ini .. dan tarik juga ligne de tendance atas iaitu GB. Mcm aku buat kat atas tuh. Ok mula tenir acheter tadi. Tp 1 lepas. Tp2 lepas. Tp 3 sangkut. Ok fermer tout kat h (tp3). Lumayan lagi ya pak. Syukur Lepas nim jgn lupa keluar zakat. Bantu org miskin ..buat kebaikan sebanyok munkin utk saham akhirat. Fermer tout kat h .. ok kat h vendre. Dan tenir oh ya lupa pulak buat lagi satu tendance ligne bawah bila kamu mula vendre dan tenir. Spt contoh atas aku buat ligne de tendance Af. Ok tenir samapai mana. Mula tengok sortir. Ok cun pause (G) iaitu 100 trendline Af .. sampai (g) fermer tout. Lumayan lagi. Suka sangat. Zakat. Jgn jadi karun. Tak mo keluar zakat. Tuhan marah Nok jadi gitu. Byk Org susah. Miskin Nok makan pong susah Pegilah bantu. Hartar beras ko. Apo ko. Tengok sihat ke dop. Buat kerja kebajikan sikit. Ok sampai g. Sesudah kamu fermer tout vendre. Masuk acheter. tenir. Sampai mana .. ok macam biasa. Tandakan tp 1. kat A. tp2 kat f. Évasion de tp3 kat. Tp 4 kat snr seterusnya dan jangan lupa buat lagi ligne de tendance atas iaitu Bh .. ok kamu jangan lupa tf quotidienne dan hebdomadaire. Sebab tengah sedap2 kamu tenir sampai tp 1 tak fermer konon2 nok tp4. Tiba2 harga tujum kaw2. Mampus Kamu. Ok tengok tous les jours kejap. Intai2 sikit apa cerita sana .. dans le tableau quotidien. Hmm Apa nih. Tak apa2 yg pelik jeu de mots .. skodeng hebdomadaire pulop .. hah. Hebdomadaire réglage ado jah. Buat trendline hebdomadaire ab. Lepas tu apo. Takkan duduk saja Proses la chart tuh. Malas betul. Les props de selepas kamu akan nampak .. tarik fibo mcm biasa .. marquer point2 penting .. ok sekarang harga dah rupture kat point 2 menanti tp point 3 .. nampak tak makanya tendance baisse hebdomadaire belum habis .. kamu tengok balik tableau H4. Maka ensemble dlm utak kamu hebdomadaire ada lagi keja tak habis .. maka berhati2lah dlm menentukan tp kamu .. guna kebijaksanan. Yg tuhan berikan. Guna otak la. Lt-- bahasa mudahnya .. ok. Saya harap kamu paham kupasan diatas. Yg baik dari tuhan. Yg salah kalemahan saya. Maaf banyok .. rihat sebentar utk laluan iklan. Hmm Tak apa la..penaja tuh .. ok iklan. Bye2


No comments:

Post a Comment